fredag 7 augusti 2009

Bästa bästa!

Måste bara flika in med användningsbart tips!!

Vi har länge bråkat med våra täcken, kuddar och madrassskydd som vi har när gäster kommer och sover kvar!
De har liksom aldrig fått en egen plats och flyttas därför runt, tar plats och samlar damm.
Men så var jag på Ica MAXI och hittade denna finurliga uppfinning! Jag hade tidigare sett liknande i reklamer osv men aldrig funderat nå vidare på det.
Två stora påsar för 99 kr! Allt du behöver är dammsugaren.
En påse rymde två täcken två stora ergonomkuddar samt madrassskydd för dubbelsäng.
Här visar jag för och efter!

Jag tänker använda påsarna till avlagda barnkläder samt när och åker till stugan i Sälen med massa stora vinterkläder. Bara att suga ur luften och vips får man plats med massor mer!!
Och så håller ju sig grejerna fräscha också, MYCKET bra!

2 kommentarer:

Pysselprinsessan sa...

Ja, verkligen smart! Jag har funderat på de d¨r jag oxå nu med fraktandet mellan sverige och norge!! Å jag tror jag skall kolla om de finns på maxi här oxå! Sen slipper man ju garanterat ohyra när man föorvarar på vinden dessutom!
Kramar

Karin b sa...

Gud vad smart.
Hoppas det finns här i på MAXI i Motala oxå. Annars får det bli en svänga till Linköping. För det är ett perfekt sätt för oss som inte har så stora förvarings ytor.
Hoppas att allt är bra med dig och familjen.

Kram Karin Bergman